Vanliga frågor - TeamOlmed

Vanliga frågor

Här har vi samlat frågor och svar på några av de vanligaste frågorna vi får om oss.

Behöver jag remiss för att komma till er?
Nej, remiss behövs inte för att komma till oss utan det går utmärkt att boka besök utan remiss.

Jag har remiss, vad kostar besöket hos er?
Vi har inga besöksavgifter mot remisspatienter, kostnaden som kan tillkomma är en egenavgift för hjälpmedlet. Kostnaden varierar beroende på hjälpmedel.

Jag har fått en remiss, vad gör jag nu?
Kontakta den TeamOlmed-klinik som passar dig bäst, för att boka en tid. Du hittar kontaktuppgifterna till våra kliniker HÄR.

Jag vill boka en tid, hur gör jag det?
För fotrelaterade problem UTAN remiss kan du boka via vår onlinebokning
Du kan alltid kontakta våra kliniker via telefon eller mail, kontaktuppgifter hittar du HÄR

Vad kostar ett besök hos er?
Ett besök utan remiss kostar 400 kr.

Vad kostar skoinlägg gjorda efter min fot hos er?
Hos oss kostar individanpassade inlägg från 1850 kr (lokala variationer kan förekomma). I priset ingår besöksavgift och fotanalys. Väljer du att göra två par inlägg vid samma tillfälle erbjuder vi ett mycket bra pris på par nummer två.

Jag har ont i foten, kan ni hjälpa mig eller ska jag gå till doktorn?
Vår personal har väldigt stor kunskap om fotrelaterade problem, så du kan med fördel boka ett besök hos oss om du har ont i foten.

Jag bor i en region där ni inte finns. Kan jag ändå komma till er?
Har du ingen remiss kan du fritt välja vilken av våra kliniker du vill besöka. Har du fått en remiss och vill komma till oss rekommenderar vi att du kontaktar den aktuella kliniken för att ta reda på vad som gäller. I Sverige är det dessvärre inte fritt val på ortopedtekniska tjänster.

Jag har tidigare gått hos en av era konkurrenter, men vill nu gå hos er. Hur gör jag då?
Du är alltid välkommen till oss på TeamOlmed. Det finns vissa skillnader mellan olika Regioner avseende hur ett byte av leverantör går till så kontakta den klinik du vill gå till så hjälper de dig.

Jag skulle vilja byta storlek på produkten jag köpte i er webshop, hur går jag tillväga?
Innan du skickar tillbaka produkten med den felaktiga storleken, ombeds du kontakta webshopen butik@teamolmed.se.

Med anledning av Covid-19

Läs mer